Fiskedaude i Viva-tjønni?

Når du køyrer vegen mot Styggevatnet, og like etter du har passert staden der turiststien tek av mot Sprongdalshytta, ligg Vivatjønni. For mange (10 – 15?) år sidan, var det store mengder småfisk i tjønni. Seinare ser det ut til at antal fiskar har gått ned, medan størrelsen har gått litt opp.

Viva-tjønni er ikkje staden for dei store fiskefangstane eller rekordfiskane.  Men for den som vil ta med ungane sine på fisketur, er staden bortimot ideell. Medan Jostedøla absolutt ikkje er nokon trygg stad for å læra ivrige krabatar å fiska, er Viva-tjønni reine idyllen – viss veret er brukbart. Dett småjenta eller -guten på tjønni er det ingen problem å få dei i land. Eg har hatt mange fine turar hit med ungane då dei var mindre. Diverre vart eg oftast lei før dei…

Etter utbygginga minka max. vannstand i tjønna med om lag 1,5 m (Skal sjekka dette til sommaren). I turkesomrar søkk vanstanden endå meir . Eg har eit foto som diverre er altfor mørkt. I tillegg var vannstanden byrja å stiga att etter at tjønni hadde vore på det minste. I området øvst til høgre har tjønna eit grunnt parti. Her har eg sett at fisk har vorte ståande att i  småpyttar etter at vannstanden har gått ned:

mari-389.jpg

(Neste år skal eg leggja ut eit betre foto. Kanskje eg kan få einkvan til å halda opp litt daud småfisk også…)

Eg trur at sjefsøkonomar i eit kraftselskap har store vanskar med å forstå dette – at dette er noko å snakka om?  Dei spør truleg etter kor mange kg fiskefangsten er årleg, eller kor mykje ein tener på sal av fiskekort.

Men for den som har hatt ein fornøgd unge med på fisketur i Viva, kan dette ikkje mælast i pengar.

Og betre kveldsmat får du neppe:  

einar-128.jpg

Legg att eit svar

